Izba otrzymała z Ministerstwa Cyfryzacji w ramach prekonsultacji projekt ustawy o zmianie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Proponowane w projekcie rozwiązania przewidują, że osoby pozbawione, także z wyboru, dostępu do internetu, będą mogły realizować swoje sprawy w sposób tradycyjny.
Ponadto projekt przewiduje również:
- formalne umocowanie prawne rejestrów referencyjnych, obowiązków związanych z prowadzaniem rejestrów publicznych i korzystaniem z danych zgromadzonych w rejestrach publicznych;
- wprowadzenie nowej definicji interoperacyjności;
- wprowadzenie podstawy prawnej dla ministra właściwego do spraw informatyzacji do prowadzenia i koordynacji współpracy międzynarodowej w zakresie zapewnienia interoperacyjności;
- wprowadzenie na poziomie ustawowym rozwiązań z zakresu Architektury Informacyjnej Państwa (definicja, Repozytorium Architektury Informacyjnej Państwa, Portal Interoperacyjności i Architektury Informacyjnej Państwa);
- wprowadzenie podstawy prawnej dla funkcjonowania Komitetu do spraw Cyfryzacji, który zastąpi obecny Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji;
- wprowadzenie podstawy prawnej do prowadzenia inwentaryzacji systemów teleinformatycznych.
Zapraszamy do przesyłania uwag i propozycji do projektu na adres kigeit@kigeit.org.pl do dnia 3 lipca 2023 r.