Ministerstwo Cyfryzacji przekazało nam w ramach konsultacji projekt rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi komunikacji elektronicznej lub usługi fakultatywnego obciążania rachunku (WPL MC 11), z prośbą o zgłoszenie uwag w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu. Finalnie termin na uwagi został przedłużony do dnia 26 lutego 2025 r.
Projektowane rozporządzenie zastępuje przepisy wydane z upoważnienia art. 106 ust. 4 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Pt), tj. rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. poz. 284). Ww. rozporządzenie, na podstawie art. 104 pkt 9 ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1222), traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Projektowane rozporządzenie zakresem przedmiotowym obejmie szerszą grupę przedsiębiorców w porównaniu z aktem wykonawczym wydanym na podstawie Pt, tj. dostawców usług komunikacji elektronicznej świadczących usługi komunikacji elektronicznej, jak i usługi fakultatywnego obciążania rachunku. W porównaniu z dotychczas obowiązującym rozporządzeniem z Pt w zakresie reklamacji, elementy reklamacji oraz sposób jej wniesienia przez abonenta zostały określone już w art. 378 ust. 4 PKE.
Zapraszamy do przesyłania uwag do dnia 24 lutego 2025 roku na adres poczty elektronicznej naszego Biura.