W Ministerstwie Cyfryzacji zainicjowany został przegląd aktów prawnych pod kątem zapewnienia domyślności cyfrowej procedur i usług oraz wprowadzenia dalszych ułatwień i zmniejszenia obciążeń prawnych.

Mając na względzie, że w przestrzeni prawnej obowiązują przepisy, które nie uwzględniają możliwości realizacji procedur cyfrowo lub wręcz ją uniemożliwiają, wprost wskazując na ich realizację jedynie „tradycyjną drogą” czyli papierową, MC zwróciło się do KIGEiT z prośbą o pomoc w identyfikacji takich obszarów oraz:

  • wskazanie procedur, które są realizowane lub prowadzone papierowo bądź, w których można wprowadzić ułatwienia albo zmniejszyć obciążenia prawne;
  • wskazanie przepisów, które wymagają zmian pod kątem umożliwienia cyfrowej realizacji procedur i budowy e-usług wraz z propozycjami nowego brzmienia tych przepisów.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o przekazanie wkładów. Zapraszamy do przesyłania opinii w wersji edytowalnej do dnia 6 stycznia 2020 roku na adres poczty elektronicznej naszego Biura. Prace w KIGEiT będą prowadzone w ramach Sekcji Operatorów Telekomunikacyjnych (SOT).


Po zakończeniu konsultacji wśród naszych członków, KIGEiT przygotowała stanowisko, które w dniu  10 lutego 2020 roku zostało przekazane do Ministerstwa Cyfryzacji. Stanowisko zostało przygotowane w ramach Sekcji Operatorów Telekomunikacyjnych (SOT), działającej w naszej Izbie.